There is no excuse from the good work of forgiveness, since it depends entirely upon will. One may say, my health is poor and I cannot fast. Or, I am afraid that if I give to the poor I will be in need....But who can say I did not pardon the one asking forgiveness because my state of health prevented it or because I had no hand to stretch forth in kindness?

Augustine of Hippo
Fifth Century
迻譯如下:沒有任何可以推辭赦免善行的藉口,因為這全然出於意志。人或許會說,我的健康欠佳,無法禁食;抑或我擔心如果我施捨給窮人,我將有所匱乏。…但誰能說因為我的健康狀況不允許,或是因為我沒有餘力向人表達憐憫,所以我就不原諒那祈求赦免的人呢?

奧古斯丁
第五世紀
arrow
arrow
    全站熱搜

    信義宗小學徒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()