close
人或許能夠瞭解宇宙,但從未有人瞭解自我;因為自我比任何星辰都更加遙遠。你能愛主你的上帝,但你卻無法認識你自己。我們全都處在相同的心智災難之下,我們全都已經遺忘我們的名字,也全都遺忘我們究竟是甚麼。一切我們稱之為常識、理性、實用性和實證主義,都僅僅是指著我們為了生命中那些確定死去的層面,而忘記我們已經遺忘的。一切我們稱之為精神、藝術與渾然忘我,都僅僅是指著我們為了一可畏的瞬間,而記得我們所遺忘的。

G. K. 卻斯特頓



當我自死亡的塵土中復活之際,
要宣告我的居所乃是在諸天之中,
這是我唯一的呼籲:
基督耶穌活著,並為我死。

尼可拉斯 L. 親岑多夫
18世紀

 

One may understand the cosmos, but never the ego; the self is more distant than any star. Thou shalt love the Lord thy God; but thou shalt not know thyself. We are all under the same mental calamity; we have all forgotten our name. We have all forgotten what we really are. All that we call mommon sense and rationality and practicality and positivism only means that for certain dead levels of our life we forget that we have forgotten. All that we call soirit and art and ecstasy only means that for one awful instant we remember that we forget.

G. K. Chesterton


When from the dust of death I rise
To claim my mansion in the skies,
This then shall be my only plea:
Christ Jesus lived and died for me.


Nicolaus L.
von Zinzendorf
Eighteenthe Century

arrow
arrow
    全站熱搜

    信義宗小學徒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()